Produkt turystyczny

Oferta turystyczna traktowana jest dzisiaj jak produkt, który sprzedaje się konsumentowi. Pod pojęciem produkt turystyczny rozumiemy więc wszystkie usługi i rzeczy, z których turysta korzysta będąc w danym miejscu podczas pobytu. Mogą to być usługi hoteli, restauracji, atrakcje turystyczne, pamiątki, itp. Wszystkie te elementy składają się na tworzenie przez daną miejscowość lub region pewnego produktu, który trzeba następnie sprzedać klientowi. Układane są specjalne programy mające na celu rozreklamować markę i zachęcić potencjalnych turystów do przyjazdu. Kampania reklamowa prowadzona jest na tych samych zasadach, jak kampanie normalnych produktów dostępnych chociażby w sklepach. Przykładem mogą być próby promocji poszczególnych województw w Polsce. Skuteczność tego typu działań oceniane są poprzez wzrost ilości osób odwiedzających dane miejsce. Świetnym przykładem może być tutaj marka Kazimierza Dolnego nad Wisłą. To małe miasteczko od zawsze przyciągało turystów, ale dopiero ostatnio skuteczny marketing i rozwój infrastruktury ściągnął w to miejsce prawdziwe tłumy. W części przyczynił się do tego Festiwal Filmowy, a w części ciekawa oferta turystyczna. Kolejne miejsca w Polsce decydują się na zmianę myślenia o wypoczynku i zaczynają tworzyć własny produkt turystyczny.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze

    Ostatnio dodane

    • Wycieczka do Grodna
      Wycieczka do Grodna. Planując wakacje lub ferie, zastanawiamy się przede wszystkim nad miejscem, które chcielibyśmy odwiedzić. Wiele zależy od indywidualnych preferencji, a także od stanu naszych finansów. A także od …
    • Architektura miasta Meksyku
      W centrum Meksyku zachowały się budynki w stylu hiszpańskiej architektury kolonialnej: Pałac Narodowy, katedra, Biblioteka Narodowa, Wyższa Szkoła Medyczna, zabytkowe kościoły San Jose i Santo Domingo. Obok nich wznoszą się …

    Strony