Produkt turystyczny

Oferta turystyczna traktowana jest dzisiaj jak produkt, który sprzedaje się konsumentowi. Pod pojęciem produkt turystyczny rozumiemy więc wszystkie usługi i rzeczy, z których turysta korzysta będąc w danym miejscu podczas pobytu. Mogą to być usługi hoteli, restauracji, atrakcje turystyczne, pamiątki, itp. Wszystkie te elementy składają się na tworzenie przez daną miejscowość lub region pewnego produktu, który trzeba następnie sprzedać klientowi. Układane są specjalne programy mające na celu rozreklamować markę i zachęcić potencjalnych turystów do przyjazdu. Kampania reklamowa prowadzona jest na tych samych zasadach, jak kampanie normalnych produktów dostępnych chociażby w sklepach. Przykładem mogą być próby promocji poszczególnych województw w Polsce. Skuteczność tego typu działań oceniane są poprzez wzrost ilości osób odwiedzających dane miejsce. Świetnym przykładem może być tutaj marka Kazimierza Dolnego nad Wisłą. To małe miasteczko od zawsze przyciągało turystów, ale dopiero ostatnio skuteczny marketing i rozwój infrastruktury ściągnął w to miejsce prawdziwe tłumy. W części przyczynił się do tego Festiwal Filmowy, a w części ciekawa oferta turystyczna. Kolejne miejsca w Polsce decydują się na zmianę myślenia o wypoczynku i zaczynają tworzyć własny produkt turystyczny.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze

    Ostatnio dodane

    • Tatry idealnym miejscem na wakacje
      Jesteś miłośnikiem gór? Jeśli tak, to na pewno wiesz, że jednym z najchętniej obieranych miejsc na wypoczynek w naszym kraju, są właśnie Tatry, w których można spędzić naprawdę fascynujące wakacje. …
    • Ekstremalna odmiana wypoczynku
      Wśród wszystkich turystów, zawsze znajdzie się grupa takich, którzy mają kompletnie inną wizję tego, jak winny wyglądać ich wakacje. Kompletnie obce są im zorganizowane podróże, gdzie biuro załatwia za nich …

    Strony