Produkt turystyczny

Oferta turystyczna traktowana jest dzisiaj jak produkt, który sprzedaje się konsumentowi. Pod pojęciem produkt turystyczny rozumiemy więc wszystkie usługi i rzeczy, z których turysta korzysta będąc w danym miejscu podczas pobytu. Mogą to być usługi hoteli, restauracji, atrakcje turystyczne, pamiątki, itp. Wszystkie te elementy składają się na tworzenie przez daną miejscowość lub region pewnego produktu, który trzeba następnie sprzedać klientowi. Układane są specjalne programy mające na celu rozreklamować markę i zachęcić potencjalnych turystów do przyjazdu. Kampania reklamowa prowadzona jest na tych samych zasadach, jak kampanie normalnych produktów dostępnych chociażby w sklepach. Przykładem mogą być próby promocji poszczególnych województw w Polsce. Skuteczność tego typu działań oceniane są poprzez wzrost ilości osób odwiedzających dane miejsce. Świetnym przykładem może być tutaj marka Kazimierza Dolnego nad Wisłą. To małe miasteczko od zawsze przyciągało turystów, ale dopiero ostatnio skuteczny marketing i rozwój infrastruktury ściągnął w to miejsce prawdziwe tłumy. W części przyczynił się do tego Festiwal Filmowy, a w części ciekawa oferta turystyczna. Kolejne miejsca w Polsce decydują się na zmianę myślenia o wypoczynku i zaczynają tworzyć własny produkt turystyczny.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze

    Ostatnio dodane

    • Wakacje w Barcelonie
      Polacy coraz chętniej wybierają się na wczasy za granicę. Powodów tego jest kilka, ale najważniejszym otwarta przestrzeń lotnicza. Co to oznacza? Przede wszystkim fakt, że teraz podróżowanie możliwe jest dla …
    • Wynajem samochodów Łódź
      Wynajem samochodów Łódź. Jesteś w podróży, przyjechałeś do byłego miasta włókniarzy Łodzi i transport publiczny w tym mieście nie odpowiada Twoim wymaganiom. Jest firma, która nazywa się wynajem samochodów Łódź. …

    Strony