Jak budować masę mięśniową po wakacjach

Strong man training in gym

Wakacje to ten czas, kiedy sportowcy odchodzą od treningów i jedzenia ryżu z kurczakiem, aby się zrelaksować i skorzystać z lata. Jak wrócić do trenowania i budowania masy mięśniowej po wakacjach? Dowiesz się tego z poniższego tekstu. Dzięki temu nie tylko zbudujesz masę po wakacjach, ale również odzyskasz kondycję sprzed urlopu.

Jak wrócić do formy po wakacjach

Masę mięśniową można zwiększyć nawet o kilka kilogramów miesięcznie, a wszystko to dzięki wodzie, przybieraniu tłuszczu oraz „nabijaniu” mięśni za pomocą glikogenu. Oznacza to, że powinieneś stosować preparaty z kreatyną, przyjmować nadmiar kilokalorii oraz brać środki dopingujące, aby znowu stać się dobrym sportowcem z pięknie wyrzeźbioną sylwetką oraz dobrej jakości masą mięśniową. To jednak nie wszystko, co możesz zrobić, aby wrócić do formy po wakacjach. Równie ważne są bowiem powolne ćwiczenia i wracanie do wyników sprzed wakacji.

Na pewno już zauważyłeś, że to co przed urlopem było proste na siłowni, teraz sprawia ci trudności. Ciężary, które podnosiłeś bez trudu, teraz ważą trzy tony, czas treningu skrócił się kilkukrotnie, a ty po ćwiczeniach dyszysz jak pociąg. To normalne, kiedy ktoś się roztrenuje. W takim przypadku najważniejsze jest, aby nie wchodzić na najwyższe obroty, ale podnosić sobie poprzeczkę stopniowo.

Najtrudniejsze zadanie jest zawsze przed osobami, których przerwa trwała 6-8 tygodni. To one bowiem są narażone na liczne kontuzje.

Rola suplementów diety w budowaniu masy mięśniowej

Po wakacjach nie możesz od razu wrócić do swojej diety, składającej się z 6-7 posiłków, dużych ilości białka, tłuszczy i węglowodanów. Chociaż oczywiście musisz wdrożyć lepsze nawyki żywieniowe do swojego życia. Dobrym rozwiązaniem są też suplementy diety. Zacznij jednak od zmiany diety, wyrzucenia ze swojego menu alkoholu, niezdrowych potraw i cukru.

Suplementacja na masę mięśniową jest wskazana przede wszystkim, abyś szybciej i skuteczniej zbudował idealną sylwetkę. Najlepiej jest sięgnąć po odżywkę białkowo-węglowodanową, kreatynę, BCAA, ZMA oraz stack witaminowo-mineralny. Nie rób tego jednak od razu, zamiast tego sporządź odpowiedni plan żywieniowy i postępuj zgodnie z nim. Suplementy to jedynie dodatek do treningu, odpoczynku i diety. Nie zastępują one podstawowych elementów, ale skutecznie je wzbogacają.

Jaki rodzaj treningu jest optymalny w rozbudowie mięśni

Jeżeli zrobiłeś sobie przerwę w ćwiczeniach, koniecznie zacznij od treningu siłowego. Nie rób jednak 5 czy 6 treningów w ciągu jednego tygodnia na start. Po przerwie musisz przede wszystkim ograniczyć częstotliwość swoich ćwiczeń oraz pozwolić swojemu organizmowi na regenerację i adaptację. Powolne, cierpliwe i przede wszystkim spokojne wracanie do formy jest tu niezbędne do tego, abyś znów mógł budować masę mięśniową i regularnie ćwiczyć po wakacjach.

Jeżeli przed wakacjami wyciskałeś na siłowni 100 km, to teraz bierz tylko 50 lub 60 kg (50-60%). Jest to tak zwana sesja rozruchowa. Pozwala ona na trenowanie po wakacjach, bez kontuzji i problemów. W tym celu warto też zmniejszyć ilość serii i powtórzeń, ćwicząc tylko jedno ćwiczenie na daną grupę mięśni.

Co najważniejsze, nie sięgaj po silne substancje pobudzające po wakacjach (efedryna, DMAA, kofeina), a także unikaj sprzętów (kostiumy, koszulki, bandaże), suplementów i odżywek. Zamiast tego ćwicz metodą FBW, pamiętając o rozgrzewce, nie ćwicz przed i po treningu siłowym przez pierwsze 2-3 tygodnie oraz unikaj rywalizacji z innymi sportowcami i forsowania się interwałami, treningami ekscentrycznymi czy metodami szokowymi, bo to prowadzi do kontuzji, typu: uszkodzenie wiązadeł i stawów, a także naderwanie mięśnia piersiowego.

Dlaczego osoby trenujące wybierają sterydy

Sterydy anaboliczne mocno oddziałują na ludzki organizm, przyspieszając budowanie masy mięśniowej, uwypuklając ją oraz dodając człowiekowi siły, energii, motywacji i chęci do wykonywania kolejnych ćwiczeń. Dzięki temu więc sportowiec trenuje dłużej, intensywniej i skuteczniej. Należy jednak uważać z przyjmowaniem sterydów, bowiem mogą być niebezpieczne w nadmiarze.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *